Henk Linde Personal Coaching feldenkrais
Mindful bewegen

We bewegen de hele dag, vaak zonder daar bij na te denken.

Onze aandacht ligt bij wat we moeten doen en niet bij het hoe.

De Feldenkrais methode kijkt daar wel naar.

Door met aandacht te bewegen, leer je jezelf dat makkelijker en efficiënter te doen.

De Methode

De Feldenkrais methode dankt haar naam aan founding-father Moshe Feldenkrais (1904 - 1984).

In een omgeving vol wetenschap en sport - hij studeerde mechanica en natuurkunde, promoveerde in de toegepaste fysica en was een meester in oosterse gevechtskunsten - groeide zijn interesse voor het functioneren van ons zenuwstelsel. En in het bijzonder bij het bewegen.

Nadat de reguliere medische wetenschap hem niet van een hardnekkige knieblessure kon afhelpen, heeft hij zijn eigen bewegingsmethode ontwikkeld en geperfectioneerd.

Ontdekken, ervaren en leren

Feldenkrais is een organisch leerproces. Dit krijgt vorm in groepslessen en individuele sessies waarbij het zelf ontdekken, ervaren en leren benutten van bewegingsmogelijkheden centraal staan.

In een les wisselen 4 elementen elkaar voortdurend af:

1 - Voelen: het waarnemen van je lichaam in rust.

2 - Onderzoeken: hoe beweeg ik? waar voel ik beweging?

3 - Variëren: aanbieden van meerdere mogelijkheden binnen 1 beweging.

4 - Integreren: opnemen en toepassen van de nieuwe mogelijkheid in praktische, dagelijkse bewegingen.

 

Wil je groepslessen of individuele sessies bij mij volgen of eerst meer weten? Klik dan hier voor praktische informatie of neem contact met me op!